Témák

» Kaja

Most válik el a szar a húgytól? :-o

2009.11.27. 11:30 | Csendes Gyerek | 5 komment

(Nem, ez viszont most csak ún. viccelés, a sokkoló alámerészkedés a természet eredendő szemérmetlenségének ritkán látogatott bugyraiba most elmarad.)

Néhány privát visszajelzés és az itteni visszajelzések feltűnő elmaradása (szinte látom a zavarodott arcokat: "Na ne... Ez most tényleg megőrült ott kint egyedül?!"...) arra utal, hogy némi magyarázat szükséges ehhez a kaka-témához...

Rövidre fogom, mert az interneten kiterjedt irodalma van ennek (sőt ahogy az egyik hozzászólásból megtudtam, már a tévében is volt róla szó). Még linket se tudok adni, mert melyiket?... (Ill. egyet már a "Kakatár" c. bejegyzésben megadtam, mert ott legalább van rengeteg "ízléses" fotó.) Rá kell keresni, hogy "szárazvécé", "komposzt toalett" vagy "alomszék" (bár ez utóbbiról pl. az Országh-féle leírást — minden fontos érdeme ellenére — éber fenntartásokkal kell olvasni, "with a grain of salt", ahogy a művelt francia mondja...).

Bocsánat, ha esetleg elrontom a játékát valakinek, de: semmi perverzió, semmi anális, "kakális" fixáció stb... Pontosan ugyanolyan a viszonyom a szaráshoz, mint bármelyik átlagos "européernek". "Otthon", a városban, én is a klotyóba végzem a dolgom, nem mellé (mondjuk a felmosó vödörbe).

Amiért mégis "beleütöm az orrát" a Kedves Gyanútlan Látogatóimnak abba, amit normális esetben az ember (és sok állat is) rejteget, és igyekszik nem tudomást venni róla:

  • Idekint nincs vécé. Se csatorna. (Az soha nem is lesz.) Se víz. Illetve, az van (bár még csak egy kerti csap), de az télen szétfagyna, úgyhogy már elzártam (részben persze a "Városi remete túlélési esélyei a városon kívül" c. kísérlet kedvéért). A pottyantós budi pedig mindjárt betelik; és ha arról kéne részletes (képes) beszámolót írnom, hogy "És hogyan tovább?!", akkor mindjárt világos lenne, hogy alighanem mégis az optimális megoldást választottam ezzel a nyavajás komposztbudival. ;)
     
  • Én amúgy is ilyen "kicsit zöldes" gyerek vagyok. (Nem ún. "méregzöld", csak valahol a "konzumidióta" és a "öngyilkos Greenpeace-merénylő" között; ezért is tudtam egy ideig LMP-s lenni, de nekem az pl. egy kicsit, erős túlzással és leegyszerűsítéssel fogalmazva: "önmagáért zöld", amivel már (vagy még?... ;) ) nem tudok azonosulni. Hiába, én mérnök vagyok (l. alább).)
     
  • Kíváncsiság. Ha a szaráshoz ugyanúgy állok (ülök) is, mint bárki más, amihez talán kicsit mégis más a viszonyom, az az "igazság keresése". Megtanultam (ez az ország különösen jó iskola ehhez...), hogy soha ne higgyek el senkinek semmit, de még saját magamnak se nagyon. És erről a szárazvécé-témáról pl. túl sok és túl lelelkes leírást olvastam, és nagyon örülnék, ha minden igaz lenne, amit mondanak, de hát ennek is az egyetlen garanciája az lehet, ha fogom és kipróbálom magam.

    (Nekem amúgy is az egész életem egy nagy kérdőjel. Alig vannak megnyugtatóan "lezárt állítások" mögöttem. Mindenbe belekezdtem, mindent körbeszaglásztam, amibe belebotlottam, aztán mentem is tovább, a következő érdekes dologhoz. Aztán egy idő múlva újra elővettem régi témákat (hobbi, meló, könyv, sőt... ööö... pár "kedvenc" lány is), aztán megint továbbléptem. Emiatt aztán sajnos végig beváltatlan ígéretek, félkész produktumok, félbehagyott mondatok stb. szegélyezik ezt az egész ökörhugyozás-szerű "pályát", amit eddig bejártam. Persze nem direkt csinálom, ez inkább csak egy ilyen "sajnálatos körülmény". De nagy szerencsémre így is élvezem, és igazából egy cseppet se bánom, hogy ilyen vagyok.)
     
  • Bár a komposztvécékről hetekig lehet egyfolytában olvasni a neten (pontosan ezt tettem én is, mire a gyakorlati próbákig eljutottam), SZINTE SEHOL nem találni HITELES (pl. minimum ellentmondásmentes...) beszámolókat arról, hogy hogyan is működnek ezek a "száraz toalettek" a valóságban.

    Ezt az "üzemi naplót" tehát nagyrészt a Google-nek írom. Nemcsak, mert a kutya se olvassa ezt a blogot úgyse (tisztelet a kivételnek, akiknek most itt integetek, hogy sziasztok!... ;) ), hanem hogyha valaki rákeres pl. az "alomszék tapasztalatok" kifejezésre, akkor (ha a Google is úgy akarja...) valami hasznosat is találhasson (pláne magyarul! pl. Svédországban vagy Belgiumban, ahol nem csak szövegelnek a környezetvédelemről, ez sokkal könnyebben tanulmányozható téma), szépítés, torzítás nélkül, ne csak a csinos diófa burkolatok kifűrészeléshez, meg a komposztálás (szintén összevissza, ellentmondásokkal agyonterhelve tárgyalt) témájához újabb "elterelő" adalékokat.

Címkék: teszt zöld zebegény alomszék

A bejegyzés trackback címe:

https://lunakid.blog.hu/api/trackback/id/tr91556041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wormblad 2009.11.27. 20:58:06

Most nem a témához szólnék hozzá, de mivel leírtad, hogy „kicsit zöldes” vagy, talán ide passzintható. Az áramot nem fogyasztó hűtőszekrényre gondolok. Mintha valamelyik NatGeo-ban olvastam volna, hogy kell két egymásba rakható agyagedény, és ha a köztük levő teret vizes homokkal töltik ki, már kész is. Azzal a nem titkolt szándékkal írtam ezt most, ha netalán kipróbálod, én már biztosra mehetnék.:) Bár most egy ideig nincs szükség hűtésre, én is az ablakban tartom minden hűtenivalómat, de ha majd jön a tavasz…

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.11.27. 22:21:40

@wormblad: Hmm. Nem tudsz erről még valami részletet? Valami párolgásos dolog? Valamit muszáj vele csinálni, hogy a belsejében <i>tartósan</i> hidegebb legyen, mint kívül. Vagy valami kémiai reakcióval, vagy állandó nedvesítéssel (+ megfelelő párologtatással) lehetne egy ilyet működtetni, gondolom.
Egy biztos, borzasztó szívesen kipróbálnám! (A kísérlet fontos része az áramhasználat minimalizálása is.)

wormblad 2009.11.27. 22:52:44

@Luna Kid: Igen, állandó, vagyis gyakori nedvesítés szükséges. Ha jól emlékszek, abban a cikkben szaharai családoknak ajánlották ezt a megoldást, tehát a lehető legegyszerűbbnek kell lennie. Megkeresni sajnos nem tudom azt az újságot, több helyen is lakok, fogalmam sincs, mi hol van.

Franci1969 2009.11.28. 18:44:16

Alomszék (szép név...) szerintem ha a sógornőmékkel egyeztetsz, megtekintheted, sőt akár ki is próbálhatod Náluk, ott ugyanis már 6-7 hónapja működik és sokan használják.

Meluzina 2012.08.01. 10:52:49

Már itt is ez a hülye bezzegelés, meg az önrugdalás. Látszik, hogy LMP-s voltál:-) Egyénként Belgium meg Svédország le van szarva, hogy stílusos legyek. Szegény nagymamám ot volt mint árva évekig, rondán kihasználták, és aza az ország tanította meg, hogy ne higyjen senkinek. Aztán hazajött, és itt azért normálisabbak voltak.

Címkék

Interaktív...

  • Csendes Gyerek: @uploader: Ööö... Tudom, ezt akkor így a Hobótól kéne kérdeznem, hogy bocsánat, de amellett, hogy a szöveg eleve önellentmondás ("[a Vadászat] olyan... (2012.08.01. 11:55) Hogyan ölj?
  • Meluzina: Már itt is ez a hülye bezzegelés, meg az önrugdalás. Látszik, hogy LMP-s voltál:-) Egyénként Belgium meg Svédország le van szarva, hogy stílusos le... (2012.08.01. 10:52) Most válik el a szar a húgytól? :-o
  • Csendes Gyerek: @FEszter: Hehe, valami rémlik, de szerintem azt még nem láttam, kösz! (2011.12.01. 15:10) Legyen Ön is scientológus!
  • Olcsi-Bolcsi: Helló Sz! Látom híres emberek lettetek :-) Az index.hu a föoldalon hozta a rolatok készült videót. Kitartás! (2011.11.18. 21:56) Vihar a biliben
  • BYS: @[INDAPASS_ERROR] *** stale user!: Érjek csak haza! Megtudod hogy hol lakik az Úristen! Börtönben, mi? Nem te voltál, átvitt, meg szimbólum? (2011.07.17. 15:52) Hazafiatlan bejegyzés
  • Csendes Gyerek: @Fehérnyúl: Bakker, hazudtam megint... Egyszerűen nem bír úgy alakulni az életem, hogy abból itt egy ilyen... folyamatos áramlást... tudjak biztosít... (2011.06.26. 12:14) Szegény embert az állam is nyúzza
  • Fehérnyúl: Ezt a bejegyzést annyira szeretem... (2010.12.21. 21:27) Titok lappang...
süti beállítások módosítása