Témák

» Kaja

Remete rizottó

2010.02.16. 14:38 | Csendes Gyerek | 19 komment

A reggelim: "forrásvízzel főtt natúr rizskása, avas téliszalámi-darabkákkal, bögrében". (Zsuzsi szíves tájékoztatása szerint ez már majdnem rizottó, ezért bátorkodtam megelőlegezni neki a címbeli megtisztelő, bár kissé affektálós nevet.)

Egy ilyen fél kilós adag egész napra elég. Egyébként elég szar, reggel óta még mindig eszem, és már nagyon unom, de a fele még hátra van... (Így már nem akkora csoda, hogy egész napra elég, tudom...)

Egyébként, csak későn, evés közben jutott eszembe, hogy: FŰSZEREK, bazdmeg, fűszerek!!!... Úgyhogy legközelebb már tudni fogom a titkot, és nem csak majonézzel tocsogósított változatban lesz elérhető a menümön ez a gyorsan, egyszerűen elkíszíthető táplálék, hanem petrezselyemmel (hagymával nem volt finom, már próbáltam, ahhoz sokkal több macera kellene, meg szerintem pecsenyezsír is...), köménnyel, kakukkfűvel, zsályával (ezt a zsályát is a Zsuzsitól tanultam, mert ő egy olyan okos lány!... (remélem, olvassa... ;) ), meg pl. mondjuk sóval...).

A rizsfőzés boszorkányos ügyességet követelő művészetéről nemzedékről nemzedékre öröklődnek a legvalószínűtlenebb legendák minden családban; nem vagyok ezalól kivétel én sem. Talán csak egy árnyalatnyit csiszoltam az eljáráson, és így most az én trükköm annyi, hogy a vízbe szórt rizset öt percre bekúrom a mikróba, aztán mikor kihűlt, akkor jól megeszem...)


(Hozzáadtam a "zöld" címkét is ehhez a bejegyzéshez, pedig a rizs az szemmel láthatóen fehér... És még az alma is sárga. Viszont ez egy nagyon "eco-friendly" kaja, azt hiszem, a pár cafat téliszalámi-darab ellenére is. Egy kis rúd szalámi (kb. 2000Ft) ugyanis hónapokig elég, és alkalmanként akármilyen keveset is elég enni belőle ahhoz, hogy olyan érezzem, mintha húst is ennék... Nem, nem akarok leszokni a húsevésről, csak magátúl alakul így. És csak akkor, amikor itt vagyok kint. Ha visszamegyek a városba, azonnal visszaváltozok "budapesti lakossá". Hmm. Érdekes. Vagy nem. As you wish.)

Címkék: kaja zöld zebegény

A bejegyzés trackback címe:

https://lunakid.blog.hu/api/trackback/id/tr501763300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GBÁ 2010.02.16. 17:31:02

Javaslom a bazsalikomot kipróbálásra a rízshez, vagy a sáfrányt.
Ha mazsolát vagy más aszalt gyümölcsöt teszel bele, pikáns lesz, és a csajod azt fogja hinni, hogy megnyerte a főnyereményt ;)

Franci1969 2010.02.16. 19:40:39

eco-friendly miközben mikrózol?
téliszalámi, mint eco?
látom, városi maradsz :PPP

rizshez javaslom a rozmaringot. kakukkfüvet.
extra vacak érzéshez: diót.
elázik a kajában o.O
de egyúttal bocsánat azoktól, akik ezt esetleg imádják.
próbáld ki még a bulgurt. hamarabb megfő és teltebb íze van.

_Toto_ 2010.02.16. 20:38:07

Ha csak minimálisan egészségesen akarod tolni

- barna rizst használj, ne előfőzőtt gyári gagyit, az a táp kategória, kalória hasznos anyagok nélkül (rost, vitamin, nyomelemek)
- rizsfőzés mesterségének olvass utána :) nem nagy kunszt, de könnyű odakozmálni
- fűszerek: csillió változat ízlésnek megfelelően. A só-bors-paprika magyaros szentháromságon túl iszonyat mennyiségű hozzáférhető fűszer van, alkalmazásáról szintén tonnányi szakirodalom a neten

Bazsalikomhoz én is csatlakozom, kedvenceim közt nekem még az oregánó, egész zöldbors, kakukkfű, cayenne-bors, sima kömény, római kömény (édeskés!), szerecsendió. Persze ezek nem mindegyike kompatibilis egymással!!!
Van hogy én is csak sima sós-picit borsos, fokhagymás, oregánós rizst csinálok, és a végén hozzádobok leheletnyi reszelt tormát.
Isteni!!!

Ultraegészséges módban: próbáld ki a hajdinát (csak fűszerekkel! nekem az oregánós-bazsalikomos, a végén tormás a kedvencem) vagy a kölest (fűszerezd ezt is, nekem a paprikás-fokhagymás-hagymás a favorit) brutál egészséges cuccok, ezerféle jóság van bennük, és kb 10 perc az elkészítésük.

Na ezek remete kaják a javából :D

_Toto_ 2010.02.16. 20:40:27

@Franci1969: Bulgur nekem is bejön, itthon még sosem főztem csak töröknél' vettem, de majd kipróbálom!!

A másik nagy kedvenc nekem a csicseriborsó, állítólag ezt se nagy kunszt összedobni, én még nem próbáltam. Humuszt szeretnék majd egyszer készíteni, azt rettenet módon imádom :D

Franci1969 2010.02.16. 22:05:53

@_Toto_:
kétszeres mennyiségű sós vízben kb 15 perc alatt nemcsak hogy megfő, de le is ég!
:PP
magyaros kajások megrezzennek, de kiválóan helyettesíti a tarhonyát, csak ropogósabb :)
lecsóhoz, sajthoz, húsos mártáshoz, pirított szalonnához, sült zöldséghez, mindenhez :))

a hajdinát sajnos nem bírom megenni, biztosan nagyon egészséges lehet, mert elég rossz ahhoz!

kezdőknek a csicseriborsót vegyes zöldség-, vagy csirkeragu levesbe ajánlanám (mondjuk 1 maréknyit) és előtte éjszakára be kell áztatni és érdemes előfőzni.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.02.17. 08:48:40

@Franci1969: "eco-friendly miközben mikrózol?
téliszalámi, mint eco? látom, városi maradsz :PPP"

Odaírtam, hogy miért gondolom annak a tliszalámizast. Kétlem, hogy csak a 100% növényevés lenne környezettudatos dolog. Nem kizárt, hogy már nálatok is ettem húst, falun... ;-p

Azzal a napi pár perc mikrózással meg SOKKAL kevesebbet ártok, mintha elégetek egyetlen darb rendkívül ökobio fahasábot! (Valaki kiszámolhatná ellenőrzésképpen.)

Vagy, ha az a baj, hogy a "káros sugarak belemennek a rizsbe", hát az meg legyen annak a baja, aki ezt elhiszi, én közben vidáman kajálgatok.

Ettől függetlenül valamennyire tényleg városi maradok amúgy, és nem is bánom. Sőt: éppen azt keresgélem, hogy hogy lehetne azt összeegyeztetni majd egy környezettudatosabb életmóddal.

Franci1969 2010.02.17. 09:01:48

@Luna Kid:
jaj, de félreértesz.
a hússal semmi bajom, kell az embernek.
mi sem díszbaromfikat tartunk :P
és nem véletlenül rendeltünk éppen tegnap házi vágású marhából 3 kg leveshúst...
a bolti téliszalámi gyári termék, ennyi a bajom vele.

a mikrohullámok károsak-e vagy sem: én sem tudom.
aki elhiszi, hogy károsak, annak biztosan többet árt, szóval ez sem gond.

a fahasáb vs. pár perc mikró viszont sajnos nem jó hasonlat.
értsd: teljes útra vetített környezetkárosítás.

Franci1969 2010.02.17. 09:08:21

még a mikróról annyit, hogy nekünk és van és kb heti 3-4* használjuk is, ételmelegítésre. 15 éve kaptuk ajándékba, nem akartuk kidobni, azonkívül lusta is vagyok és egyszerűbb ebben melegíteni.
de ha netán ellopnák/felrobbanna/lecserélném az összes gépemet, akkor nem vennék újra.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.02.17. 10:41:57

@Franci1969: "a fahasáb vs. pár perc mikró viszont sajnos nem jó hasonlat. értsd: teljes útra vetített környezetkárosítás."

Stimmel; a teljes kört kell számolni (és az is igaz, hogy ezzel a fahasábbal ezt kb. elblicceltem). De ez kb. "nyílt végű" dolog: ha elég tartós az a mikró (tűzhely, kályha stb.), akkor idővel nyilván egyre inkább az energiafelhasználás környezetterhelése dominál.

És mik az alternatívák? Gáz? Cserépkályha-padka? Konyhai sparhelt? Vagy mindig szabad tűzön melegítetek rizset? (Még annál sem vagyok biztos benne, hogy a tűzifa-ciklus barátságosabb, mint az áram-alapúak amiet jó esetben transzparensen át lehet állítani szélre, napra, stb. A fát, gázt viszont soha.

Franci1969 2010.02.17. 11:01:17

a teljes igazsághoz tudni kéne, hogy melyik melegítőalkalmatosság előállításához mit és milyen környezetszennyerő módon használtak fel.
egy agyagból, cserépből, téglából összerakott, majd öntöttvassal megtámogatott eszköz (cserépkályha jellegű tárgyra gondoltam) nemcsak a lakást fűti, de főzhetsz is vele.
a gyártásáról homályos fogalmaim vannak, de ha egyszer tönkremegy, akkor szépen visszasimul a természetbe.
a műanyagról ez kevéssé mondható el.

továbbá nem dolgoztam még mikró-gyárban sem, ezért csak sejtem, hogy ott azért beleszerelnek (és ahhoz előbb előállítottak) némi vezetéket, villanykörtét, műanyagot, áramot.

a mértéktelen tüzifa-használat nyilván nem kedvező, de ha leszállítanánk az igényeinket a korhadt/hulladék/feleslegessé vált (pl. metszés) fával való fűtésre és csak akkor főznénk, amikor amúgy is fűtünk, akkor szerintem egészen jól kijönnénk természetügyileg.

ja, és nem lennénk 6 milliárdan.
aki lenne, az a 2-3 milliárd (igen, a hasamra ütöttem) az szerényen élne.
persze kinek lenne ez kényelmes?
:P

a széllel inkább forgatnék valamit, mintsem áramot termelnék: malmot, darálót, mosógépet, meg még van pár élelmiszer amit kevergetni kell.

a napenergiát... nem tudom... :(

FEszter 2010.02.24. 15:19:12

Uh, baszki, a fiúk...

Nem olvastam végig az összes kommentet, de azt azért láttam, hogy igyekeztek a nálad jóval tájékozottabb emberek a csajoddal karöltve egy kicsit helyrerakni atekintetben, hogy mi öko, meg mi bio, és véletlenül mi nem az... Ha a Marcival járnál, akkor is már régóta jóval több mindent tudnál ezekről. :-P

Amúgy még nézni is rossz.... :-) A szülinapodra majd kapsz palacsintát.

Kow 2010.02.25. 23:13:46

Hát nem tudom... az első kép olyan, mintha valami disznó nagy csótány megdöglött volna a felszín alatt. Azért biztos finom volt :)

Franci1969 2010.03.07. 16:34:57

húb...
*ez* megette, másnap reggel még élt, azóta már nem.
senki ne egyen zöldzacskóban árusított tescos rizset sárga almával, barna aasztalon, elrejtett csótánnyal.
mert így jár.
^^

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.03.09. 16:53:52

@Franci1969: :) Sima A-osztályú, normál rizs volt, ne azt bántsátok ártatlanul! :) Ehh, mindegy, nem értetek hozzá! Amikor az egyetlen alternatíva egy zacskó tavalyi szaloncukorral elegy csokimikulás, az ember önkéntelenül is feszegetni kezdi a gasztronómiai horizontja határait...

Kow 2010.03.11. 12:01:06

@Luna Kid: Volt csokimikulás és te remete rizottózál? Hmmm.
Ha pesten jársz, majd menjetek el a Csokoládézóba a Hegedű utcában :)

TotoHU 2010.03.13. 10:48:06

Ismét bebizonyosodott a régi mondás: aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni.

Amíg magány volt, kvázi boldogtalanság addig pörögtek a posztok ezerrel. :))
De hát ez a dolgok rendje.

uploader 2010.03.13. 21:38:59

tot agy és oláh, ha nem posztolsz.
ha megint rizses lófasszal próbálkozol, akkor befejeztem a blogod látogatáaát.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.03.16. 18:05:13

@TotoHU: Hát, úgy fest, lehet... :) Mondjuk posztolgatnék én most is, csak nem marad rá energiám... Tény, hogy most pár hétig az egész Zebegény-projekt jégre került. De nem adtam fel, hogy tavasztól megint "érdemben" is foglalkozzak vele -- annál is inkább, mert a Zsuzsit is érdekli, hogy csináljunk valami érdekeset a telekkel + a viskóval (v. helyett..).

Balassa László (törölt) 2010.03.22. 18:15:10

Na jómúltkor eszembe jutottál....hóvihar volt itt a tengerparton ahol az emberek havat sem láttak még nem hogy közel 200 km-es szélel spékelve ...na ki is rántott vagy 8 darab távvezetéket így 4-5 napra elment az áram :) meg a fütés :) meg a meleg víz :).....gyertya hegyek....hát ha nem lett volna kurva hideg még élveztem volna is.....
Más....a rizs én úgy csinálom hogy kis lángon barnára pirítom majd vizet rá és kis lángon főzőm...mikor lukas a rizs akkor nagyjából j is.....
a sima fehér rizs tényleg problémás mert hasznos tápanyag értéke szinte zéró....

Címkék

Interaktív...

  • Csendes Gyerek: @uploader: Ööö... Tudom, ezt akkor így a Hobótól kéne kérdeznem, hogy bocsánat, de amellett, hogy a szöveg eleve önellentmondás ("[a Vadászat] olyan... (2012.08.01. 11:55) Hogyan ölj?
  • Meluzina: Már itt is ez a hülye bezzegelés, meg az önrugdalás. Látszik, hogy LMP-s voltál:-) Egyénként Belgium meg Svédország le van szarva, hogy stílusos le... (2012.08.01. 10:52) Most válik el a szar a húgytól? :-o
  • Csendes Gyerek: @FEszter: Hehe, valami rémlik, de szerintem azt még nem láttam, kösz! (2011.12.01. 15:10) Legyen Ön is scientológus!
  • Olcsi-Bolcsi: Helló Sz! Látom híres emberek lettetek :-) Az index.hu a föoldalon hozta a rolatok készült videót. Kitartás! (2011.11.18. 21:56) Vihar a biliben
  • BYS: @[INDAPASS_ERROR] *** stale user!: Érjek csak haza! Megtudod hogy hol lakik az Úristen! Börtönben, mi? Nem te voltál, átvitt, meg szimbólum? (2011.07.17. 15:52) Hazafiatlan bejegyzés
  • Csendes Gyerek: @Fehérnyúl: Bakker, hazudtam megint... Egyszerűen nem bír úgy alakulni az életem, hogy abból itt egy ilyen... folyamatos áramlást... tudjak biztosít... (2011.06.26. 12:14) Szegény embert az állam is nyúzza
  • Fehérnyúl: Ezt a bejegyzést annyira szeretem... (2010.12.21. 21:27) Titok lappang...
süti beállítások módosítása