Témák

» Kaja

Akkor most hogy is van ez?!

2009.12.16. 16:39 | Csendes Gyerek | 26 komment

Fekete gyalogcincér (Dorcadion aethiops)Október óta, mióta kiköltöztem, adós maradtam (magamnak is) a dolog "narratívájával", hogy miért is, meg hogy úgy egyáltalán... Abból az apropóból, hogy ma, egyenesen az égből, idepottyant a szobámba a Kossuth Rádió riportere (Náray Balázs — nem, nem ő van bogárrá változtatva a képen, az egy másik látogatóm), hogy rögtönzött életképet fessen egy ilyen magamfajta figura helyzetéről, illusztrációként a "modern kori remeteség" (ha jól értettem) témájához a holnapi Magánhangzóba, rákényszerültem, hogy egy kicsit összerázzam a gondolataimat erről.

(Előre is bocsánat, ha a holnapi műsorba bekerülő zagyvaságaim és az itteni zagyvaságaim közt megmagyarázhatatlan ellentmondások feszülnének, nyilvánvalóan a zsidók ill. a klímaváltozás tehetnek róla, én mosom kezeimet. És azért is bocsánat, hogy ilyen sok itt a betű.)


Ad 1... Aki még esetleg nem jött volna rá magától: nem is vagyok remete. (Hazudtam éjjel, hazudtam nappal, hazudtam minden bejegyzésben!...) Pontosabban: semmivel se vagyok remetébb, mintha továbbra is Pest belvárosában laknék. Már amennyiben:

     "remete = emberi kapcsolatait önként megszakító sovány, szőrös lény"
.

A sovány és szőrös stimmel ugyan, de ennek a "Lunakid kiűzetése a fővárosból" sztorinak egyáltalán nem az önként vállalt durcás magány a célja. Sőt. Majdnem pont ellenkezőleg: én ide részben a városi magány elől menekültem. Itt ugyanis nem kell nap mint nap szembesülni vele, hogy a körülöttem nyüzsgő tömeg ellenére vagyok egyedül.

A lényeg, hogy aki hagyva csapot-papot kivonul a városból, faluból, családból, addigi életéből (és nem valamiféle vallási "elhivatottság" áldozata) az nem azért teszi ezt, hogy magányos legyen; ez marhaság. Hogy átmenetileg egyedül legyen, hogy "magába szálljon", az rendben van. De az ember társas lény, mások nélkül nincs értelme élni, ezt a magamfajta "remeték" is pontosan tudják. Ezért is írom nektek ezt a blogot. Hogy ti se érezzétek annyira egyedül magatokat... ;) (Aztán majd szervezünk egy remetekonferenciát is, ha elegen leszünk, jó?)


Ad 2... Ez itt olyan, mint egy turistaház, és én is kb. azért vagyok itt, hogy egy kicsit kifújjam magam. Az ember egész életében fogócskázik-bújócskázik saját magával: hol kétségbeesetten keresgélve önmagát, hol meg hanyatt-homlok menekülve ki a világból önmaga elől. Hosszú menetelés az élet mindenki számára, és néha jól esik közben egy kis csendes pihenő, egy kis "nyugodt átgondolása a dolgoknak".

Amiket én nyugodtan átgondolni szeretnék, azok pl. ilyesmik:

  • Minek mi a "valódi" ára (kaja, folyó víz, meleg, áram, tiszta ruha, nyugodt környezet stb.), mit jelent az, hogy "fenntartható"?
  • Meddig tud elmenni egy magamfajta "városi ficsúr" a — részben mesterséges — igényeinek feladásában, anélkül, hogy amik igazán fontosak (szabadság, lelki egyensúly, egészség, és természetesen: kapcsolat a többiekkel!), szintén fel kéne áldoznia?
  • Hol a határ a városi taposómalom illetve az önfenntartás buktatói által okozott frusztrációk között? Tényleg kevesebb lesz a stressz, és több a szabadság, ha az ember megpróbálja minimálisra szűkíteni a függőségeit a "rendszer" felé?
  • Minek kell megváltoznia közben, ill. mi az, amik megváltozik ettől? Mi lesz jobb, mi lesz rosszabb? Talán kirajzolódik valami "jó-rossz" viszonyrendszer magától, amire a sűrű, zajos városi környezetben nem nagyon van esély.
  • Mi az, ami ebből esetleg mások számára is általánosítható, átadható?

Ad 3... A városi ember többnyire boldogtalan. Sőt: beteg. (Kivéve, ha véletlenül dán...) Egyrészt ott vannak ugye a klasszikus urbanizációs közhelyek, hogy akceleráció, meg individualizáció, meg mindent átható stressz, meg az ember életét megnyomorító környezet stb. (Szerintem egyébként a falusi embernek sincs könnyebb dolga, de erről nem tudok első kézből nyilatkozni.)

Másrészt (illetve részben még ez is az "egyrészt" — de haladjunk inkább...) az ember kiszolgátatott egy csomó kényszerű hatásnak, kezdve pl. a munkahellyel: a sok kolléga, akikre mosolyogni kell, az idegbeteg főnök, akire pláne (ha még ügyfelek is vannak, arról nem is szólva!), vagy maga a munka, ami többnyire egyszerű kínszenvedés. Aztán a korlátolt hivatalok, mindenütt az elmebeteg reklámok, vagy ha kocsiba ülök: az agresszív "ellenfelek" (és a tény, hogy én is azzá válok), a pirostól-pirosig repesztő kretén motorosok, az ádáz parkolási csaták stb. Vagy, gyalogosként a primitív, megalázó BKV-s, MÁV-os tortúrák (rendszertanilag egyébként ez is a "korlátolt hivatalokhoz" tartozik), tömeg, zaj, bűz, kutyaszar, koldusok, a boltokban a száraz, vizes kifli, és hogy rendszeresen savanyú a tej, míg az ember rá nem szokik, hogy paranoiásan ellenőrizze a lejárati dátumokat.

Mindenütt bizalmatlanság, tülekedés, magára-utaltság, vagyis: elidegenedés. Szóval, a városban az ideje nagy részét az ember eleve remeteként éli, csak ez nem olyan feltűnő, mert a magány határa nem rajta kívül, hanem belül, a kényszeredett gumimosolyok mögött húzódik. (És ez sajnos sokaknál még otthon sem tud feloldódni, a családtagok között.)

És, attól tartok, ez nemcsak rám igaz, mert körülöttem szemmel láthatóan még sokmindenki más is ideges, kurvaanyázik a kormány mögül, gyógyszereket szed (de az USÁ-ban pl., ahol a fenti hatások csúcsra járnak, mindenki mellé saját pszichiáter kell, hogy kibírja ép ésszel a haláláig). Az átlag városlakó ugyanis: vesztésre áll. Pontosabban, úgy érzi, hogy vesztésre áll, vagy legalábbis bármikor lejtmenetbe fordulhat a szerencséje. És ebben a globalizálódó versengésben nagyon kevesen nyernek — de hiába nyernek valójában egyre többen: mégis túl sokan érzik úgy, hogy mindig csak másoknak sikerül, ráadásul nekik is csalással, miközben ők meg folyton a rövidebbet húzzák.

Ez egyszerűen azért van, mert a nyerteseket mindenki azonnal, messziről látja (tévé, internet stb.), és önkéntelenül is hozzájuk méri magát. Korábban, ha a falujában valaki ügyes munkás volt, a megérdemelt dicsőséggel elégedett lehetett, mert a szomszéd falu első legényével jó esetben sosem került szembe. Ma, ha valaki csak a falujában első, az senkit nem érdekel: ott van még a többi háromezer település, ahol szintén bizonyítani kell, és az még mindig csak a hazai selejtező...


Ad 4... A fenti "gyomrosok" nyomán állandósuló frusztrációt, ami olyan, mint a kozmikus háttérsugárzás, ahányszor beérek a városba, azonnal érezhető (és ahányszor visszajövök: elmúik), és ami elől sokan menekülnek (mond valakinek valamit Budapest népességének fogyása és az agglomeráció növekedése?), nem is nagyon kell itt bemutatni, elég egy ordas hétfő reggel (a kutyaszar fagypontja fölötti hőmérsékleten — bár ezügyben sokat javult a helyzet az elmúlt egy-két évben, legyünk igazságosak!) végigsétálni az Oktogontól a Jókai téren át a Nagykörútig, majd a nyugati aluljárón keresztül fel a pályaudvar mögötti parkolóhoz, és a hajléktalanok tömegén átvágva be a világcsúcs Westend City Center gagyipalotába (ahol külön "igazi" utcaneve van minden folyosónak), lehetőleg egyenesen valamelyik szolgáltató vagy bank zsúfolt ügyfélszolgálatára.

De mindez persze alkat kérdése is: sokan pont a városi nyüzsgés közepén érzik magukat elemükben. Én a fenti "tanösvényt" egy éven át róttam, naponta kétszer (oda meg vissza) a munkám miatt, és sajnos arra jutottam, hogy én nem tartozom a szerencsések közé, akik ezt hosszú távon elviselik.


Ad 5... Miért nem költöztem akkor egy ökofaluba? Mert annál azért aszociálisabb, öntörvényűbb, és nem utolsó sorban lustább vagyok. Ennek a kísérletnek egyébként az is célja, hogy kiderítse, meddig képes önerőből eljutni egy ilyen botcsinálta "egyszemélyes ökofalu", mint én. Merthogy ilyenből sok lehet ám éppen bebábozódva!...

A "tanyasi embert" persze nem kell nulláról feltalálni, csakhogy én nem értek se a földhöz, se az állatokhoz — hanem csak egy városi Robinson Crusoe vagyok, aki véletlenül hajótörést szenvedett egy lakatlan faházban, és ebben a helyzetben, az előző életéből öröklött cókmókjával, adottságaival kell boldogulnia (a kísérlet játékszabályai szerint).


Ad 6... Fogy az idő, és még mindig nem olvastam el azt a mázsányi könyvet, amikkel tartozom magamnak, a világ megváltásáról (ami természetesen csak az után következhet), nem is beszélve. Sőt olvashatom újra azokat is, amiken már túlvagyok, mert közben elfelejtettem mindet.

Azért dolgozunk, ugye, hogy legyen pénzünk élni. De ha az "élet" nem több, mint a napi robot után zombi-fáradtan eltévézett és/vagy átpiált, szétszívott néhány meddő óra ún. "szabadidő", akkor valami nem stimmel. Persze, ennél a demagóg szélsőségnél bőven vannak azért tartalmasabb életmodellek is, de a kérdés így is érvényes marad: megfizeti-e tisztességesen a társadalom az érte ledarált időt? Tartok tőle, hogy ehhez egyre több szerencse kell.


(Folyt. köv.)

Címkék: zebegény

A bejegyzés trackback címe:

https://lunakid.blog.hu/api/trackback/id/tr441602509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fezolo 2009.12.16. 20:37:20

Jé, kiírta a nevem az intelligens weblap! :-o

Franci1969 2009.12.16. 21:45:54

én ezt a bejegyzést eddig hiányoltam. csak sejtettem.
amúgy a rádióműsort hol lehet online meghallgatni? mindegy, ha később, vagy felvételről. errefelé se rádió, se tv. az interneten is csak blogok jönnek be.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.16. 22:47:54

@Franci1969: "az interneten is csak blogok jönnek be" :) (Nem tudom a választ egyébként.)

Kow 2009.12.17. 01:46:59

A légyeg a végében van:
"Azért dolgozunk, ugye, hogy legyen pénzünk élni. De ha az "élet" nem több, mint a napi robot után zombi-fáradtan eltévézett és/vagy átpiált, szétszívott néhány meddő óra ún. "szabadidő", akkor valami nem stimmel. Persze, ennél a demagóg szélsőségnél bőven vannak azért tartalmasabb életmodellek is, de a kérdés így is érvényes marad: megfizeti-e tisztességesen a társadalom az érte ledarált időt? Tartok tőle, hogy ehhez egyre több szerencse kell."
Ez baromi jó kérdés. Nem tudom, hogy a nem kreatív munkában dolgozó emberek erről hogy vélekednek, de az én esetemben marad napi 7 óra szabadon elkölthető idő, 5 munkanappal számolva, plusz a hétvégére 12 óra/nap, az heti ~35% szabad kapacitás, ami nem olyan rossz, de közel sem jó. Az ideális szerintem az lenne, ha sikerülne összemosni a hobbit, a szenvedélyt és a hivatást, ami mondjuk veszélyes is szerintem, mert pl. honnan tudod, hogy mikor kapcsolsz ki (2 hét Tahiföldön mondjuk? :)), vagy mikor dolgozol és mikor élsz magadnak... ez lenne a művész élet?

FEszter 2009.12.17. 12:34:35

A kérdés már csak az, hogy megszűnik-e a városi életből fakadó állandó frusztráció és idegesség, vagy csak "átalakul"? (Erre amúgy valahol utalsz is a szövegben.)

Jobban alszol? Elégedettebb vagy magaddal? Vagy a banki alkalmazottakkal való harc helyett a krumplinevelgetés és simogatás és a kakanézegetés ugyanolyan intenzitással őrli fel a gondolataidat, mint az, hogy pl. basszameg, már megint fel kell hívnom a kurva Elműt és egy órát vitatkozni velük a semmin; hogy ha épp csak hozzáér a lökhárítóm a másik kocsiéhoz, akkor ide, erre a helyre még pont beférek...; stb.

Persze a két kategória szinte összehasonlíthatatlan, és jelen pillanatban nem tudnám elképzelni, hogy a budapesti idegőrléssel és taposással egyenértékűek a remete élet problémái, de saját magamról például el tudom képzelni, hogy az önértékelési problémáim egy ilyen helyzetben is meglennének, csak más formában csapódnának le. Pedig vágyok abba az irányba, amelyikbe te elindultál, de még mennyire... (Nyilván úgy, hogy az alapvető királylányi hozzávalók - pl. kényelmes trón, megfelelő mennyiségű oxigén a lakótérben, stb. - biztosítottak.)

:-)

E.

Kedves kutya · http://kedveskutyakertje.blogspot.com 2009.12.17. 12:50:50

Most hallak a rádióban.
Te már megvalósítottad, amire én is készülök kb egy éve. Én veled sréen szembe Leányfalura fogok beremetéződni, a hegy tetejére, erdőszélre, zsákutcába. Már a gondolata is segít a hátralévő extrán remete városi létemben. Addig is virtuális kertem van ott, a Boldogtanyán. (kedveskutyakertje.blogspot.com)
Örülök, hogy ráleltem a rádió segítségével a blogodra, keresgéltem többször hasonlót a neten, de nem leltem. És íme.
Halleluja: Judit

Kedves kutya · http://kedveskutyakertje.blogspot.com 2009.12.17. 12:52:31

@mókusengedély?: Uff,ez a mókusengedély valami ősrégi regisztráció, mikor egy mókusos kép lelopásához kértem engedélyt a szerzőtől, aki nem válaszolt. Tehát ezután én leszek "mókusengedélykérdőjel" ?

Kow 2009.12.17. 13:22:09

@mókusengedély?: Nem, lehet szerkeszteni a profilod, engedély megadva rá :D

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.17. 20:41:08

@Kow: Igen, egész jó arány, ezzel még vastagon a mázlistákhoz tartozol. És igen, a megoldás (egyik) kulcsa, ha az ember, plain and simple: szereti a munkáját.
Keep cool! ;)

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.17. 20:45:50

@FEszter: Épp tegnap írtam Zolónak is: tényleg jobban vagyok itt. Ami stresszem maradt, azt mind hoztam ide magammal. Az alvásom (talán emiatt) még itt sem tökéletes, de ezen legalább már nem stresszelek. (Megint vannak pl. "szagok"... :) De ha felfűtöm a házat, kb. elmúlik. Még nyomozom...)

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.17. 20:55:40

@Kedves kutya: Nahát, szia, tök jó! Majd integetek neked a padlásról! (Néztem a képet, klassz helynek tűnik. És jó meredek, én is azt szeretem!... )
Nézz majd be időnként, ha van kedved, igyekszem tenni-venni itt a blogon, most hogy ekkoranagy megasztár lettem... ;) (Ezek szerint a rádiósok is azért botolhattak pont belém, mert nem nagyon van konkurenciám egyelőre? Hmm.)
(És, látom, átírtad a neved közben. Pedig már épp megszoktam a mókust...)
Szia!

avissi 2009.12.17. 22:09:15

Hallottalak a rádióban. Ábrándoztam hasonló kivonulásról én is, de persze, csak ábránd ez itt a harmadik emeleten. Az idősebb korosztályhoz tartozom, ismerem a komfortnélküliséget, a kerekeskutat, petróleumlámpát, vaskályhát, sőt a földes szobát is... Nem rettent vissza. Tudod, milyen érdekes az a kevés is, amit a 19-20. sz. fordulóján a városból kiköltöző és egyúttal életmódot váltó értelmiségiek, művészek életéről tudni lehet? /Monte Veritá, Gödöllő a kulcsszavak./ Szívesen gondolok arra, hogy valaki, Te, helyettem is megvalósítod ezt, üdvözöllek.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.17. 22:27:01

@Podruzsik: "életmódot váltó értelmiségiek, művészek" -- igen, igen, ők az "archetipikus" elődök számomra is. Köszi szépen, hogy megkerestél és írtál! Nagyon elevenen érezni az elvágyódást ebből a pár sorodból is, és esküszöm, szinte érzem magamon a felelősség súlyát a szavaid hatására; a végén még küldetéssé válik ez a könnyelmű kísérlet... (Talán nem is állna olyan távol tőlem egyébként. Amúgy is olyan hirtelen elhatározással jöttem ki ide, hogy nekem is meglepetés volt.)

_Toto_ 2009.12.18. 01:51:21

Teljesen jókat írsz - azonban szerintem egy ilyen elvonulás társ nélkül egy értelmiségi fingreszelés, nem több.
Ne haragudj, tényleg nem bántásból írom, egyszerűen csak ezt gondolom.

Azzal együtt, hogy ha lehetőségem lenne, most azonnal beköltöznék a szomszédodba - természetesen minimum 5 km-re - fingreszelni. :)))

_Toto_ 2009.12.18. 02:01:07

különösen a 2. pontban írtaknál bólogattam.

Azonban ide egy társ nélkül elvonulni felér egy öngyilkossággal - imho.

De persze lehet, hogy igaz a régi népi bölcsesség: Aki dudás akar lenni, a pokolba kell annak menni.

Kérdés, hogy ez most egy pokoljárás-e neked?
A környezetet látva egyáltalán nem az. Ennek ellenére egy hordóba szarni, hát, meglehetősen bizarr! :)))

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.18. 14:21:42

@_Toto_: "egy ilyen elvonulás társ nélkül egy értelmiségi fingreszelés" -- annyi kiegészítéssel, hogy társ nélkül MINDEN az! Ennek az elvonulásnak tehát nincs köze a társkereséshez, leszámítva, hogy nyilván megnehezíti a dolgomat az "alacsony népsűrűség" -- de ugyanakkor, ha azt vesszük, hogy máris megtalált 2-3 kedves lány a műsor hallatán: meg is könnyíti... És, ahogy a riportban is elhangzott: ha véletlenül teremne itt egy remetelány a szomszédban, egész máshogy alakulna ez a történet. ;)

Addig is, ("ceteris paribus"), amíg ez a társ-kérdés nyitva marad, legalább annyival előrébb vagyok, amiket a fentiekben leírtam.

Ha csak azt veszem, hogy jobban alszom, és türelmesebb vagyok, máris megérte ez az "értelmiségi fingreszelés".

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.18. 14:31:35

@_Toto_: "Aki dudás akar lenni, a pokolba kell annak menni." Kurvára így gondolom én is. Az LMP-ből is (részben) azért léptem ki, mert nem tudtam, hogy valójában mi igaz abból, amikről másokat is meg kellett volna győznöm.

Itt most elkezdem (szó szerint) a kályhától felderíteni a "valóságtartalmát" ennek az "alternatív életmód dolognak" .

A hordót meg fogd fel úgy, mint egy nagy bilit. :) Nyilván szándékosan kicsit sokkoló, provokatív formában "tálalom", de ha belegondolsz, nem mindegy, milyen alakú lyuk fölött végzi az ember a dolgát? A szar akkor is szar marad, és seggtörlés után nem gondolsz rá többet, ha a város alatti folyókban hömpölyögve ömlik vissza a Dunába, mint ha lassan korhad egy fűrészporréteg alatt.

Kedves kutya · http://kedveskutyakertje.blogspot.com 2009.12.18. 14:34:53

@Luna Kid: Ezen a társ nélkül valami fingreszelés dolgon megtorpantam kicsit. Szerintem szó sincs erről, sőt. Egy ilyen bevallottan is önkereső-ülepítő-összegző-stbstb periódusban kifejezetten ideális magunkkal és az összes természeti szellemlényekkel lenni.
Meg amúgy sem, egyéb életperiódusokat tekintve sem gondolom, hogy magunkban lenni-tenni valamit fingreszelés. Kiköltözni így persze jóval több vér szükséges, hogy a pucában legyen, de ÉPPEN EZ lehet a dolog EGYIK lényege. (Én pl vágyom arra, hogy egyedül vágjak bele a kimenetelbe. Aztán jöhet a társ, ha hozza a sors, de már aztán, ha ezt sikerül megvalósítanom magam-magam.)

Kedves kutya · http://kedveskutyakertje.blogspot.com 2009.12.18. 15:55:01

@Luna Kid: Érdekes tematikai párhuzamokat érzek a kivonulósdinkban (ha szabad egy lapon említeni a te valóságos és az én eleddig virtuális kivonulásomat [nem azonos, ez világos]).
Pl a "szar-szarás-anyagkörforgás-testem mint anyag" témán én több hónapot rágódtam, már-már kéjesen, élvezettel. Valahogy hozzám tett valami fontos, addig hiányzó részt ez.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.18. 20:58:17

@Kedves kutya: Hát, ez az anyagcsere-tematika nálam csak a szokatlan "tárgyalástechnika" révén kap ekkora figyelmet, a dolog valójában nincs... hogy is mondjam, spirituálisan túldimenzionálva...
Ettől függetlenül minden kivonulást szabad egy lapon említeni minden más kivonulással, és nyilván nem is kell egyformának lenniük. Az én ittlétem semmivel se valóságosabb, mint másnak a bárhol máshol levése -- vagy éppen nem levése, elvonulása.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.18. 22:56:57

@_Toto_: "Kérdés, hogy ez most egy pokoljárás-e neked? A környezetet látva egyáltalán nem az."

Teljesen igazad van, ez itt maximum "egzotikus", tényleg nagyon messze van ide a pokol (függetlenül attól, mibe szarok ;) ). De azért közelebb, mint a belvároshoz. Nem vagyok egy Amundsen, nem is igen leszek soha igazi dudás, ennek megfelelően a "pokoljáró rádiuszom" is kisebb. :)
Én csak egy kíváncsi gyerek vagyok, aki szeret személyesen utánamenni, ha valamiről többet akar tudni.

Kedves kutya · http://kedveskutyakertje.blogspot.com 2009.12.20. 15:48:48

Élsz még ebben a hóban? Spájzoltál?
A boldogtanyai képeken látott meredekeket kipróbáltam hasonló hóban, csak a hátizsákomra ülve jutottam le, és megjegyeztem, hogy TÉLIRE ALAPSZERKÓ egy cipőre szerelhető HÁGÓVAS.
Ma láttam a tévében egy zebegényi manust, aki jókat beszélt, Grandpierre Attila csillagász-zenészt. Kedvem lett elolvasni a/egy (nem tudom hány van neki) könyvét.

judyka 2009.12.23. 00:11:34

szepvolt, jovolt, azert egy kicsit vicces is volt :)

Vay M 2009.12.25. 00:34:10

Jól van, hajrá! :-)

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2009.12.26. 20:36:59

@Kedves kutya: (Most egy időre el kellett hagynom a bázist, a karácsony alól nem volt felmentésem.) Grandpierre Attila -- ez a VHK-s csávó?! Nem is tudtam, hogy ő is zebegényi... :-o Vannak neki könyvei, a honlapján szerintem találsz nyomokat (www.grandpierre.hu/). (Én nem ismerem, csak a régi VHK frontembereként.)

Címkék

Interaktív...

  • Csendes Gyerek: @uploader: Ööö... Tudom, ezt akkor így a Hobótól kéne kérdeznem, hogy bocsánat, de amellett, hogy a szöveg eleve önellentmondás ("[a Vadászat] olyan... (2012.08.01. 11:55) Hogyan ölj?
  • Meluzina: Már itt is ez a hülye bezzegelés, meg az önrugdalás. Látszik, hogy LMP-s voltál:-) Egyénként Belgium meg Svédország le van szarva, hogy stílusos le... (2012.08.01. 10:52) Most válik el a szar a húgytól? :-o
  • Csendes Gyerek: @FEszter: Hehe, valami rémlik, de szerintem azt még nem láttam, kösz! (2011.12.01. 15:10) Legyen Ön is scientológus!
  • Olcsi-Bolcsi: Helló Sz! Látom híres emberek lettetek :-) Az index.hu a föoldalon hozta a rolatok készült videót. Kitartás! (2011.11.18. 21:56) Vihar a biliben
  • BYS: @[INDAPASS_ERROR] *** stale user!: Érjek csak haza! Megtudod hogy hol lakik az Úristen! Börtönben, mi? Nem te voltál, átvitt, meg szimbólum? (2011.07.17. 15:52) Hazafiatlan bejegyzés
  • Csendes Gyerek: @Fehérnyúl: Bakker, hazudtam megint... Egyszerűen nem bír úgy alakulni az életem, hogy abból itt egy ilyen... folyamatos áramlást... tudjak biztosít... (2011.06.26. 12:14) Szegény embert az állam is nyúzza
  • Fehérnyúl: Ezt a bejegyzést annyira szeretem... (2010.12.21. 21:27) Titok lappang...
süti beállítások módosítása