Témák

» Kaja

Kések

2010.01.30. 18:12 | Csendes Gyerek | 8 komment

Nemsokára jövök egy rövid beszámolóval arról, hogy hogy válik be egy gazos-bozótos domboldal szelidítésében ez a (nem is olyan drága, pedig Gerber) fűrészes machete:

és egy rögtönzött téli túra során egy ilyen (szintén nem drága, sőt egyenesen kínai) "erdei kés":

(Mindkettő kapható Magyarországon is, ha nem is olyan vidám áron, mint odakint Ámerikában, de jó esetben itthon is kijön 10.000 forintból — a kettő együtt! Ja, és hogy miért pont ezt az "ócó" kínai szart?! Hát ezért: www.knifetest.com/forum/showthread.php?t=57)


Apropó, kések... Amíg beteg voltam, ráértem pl. első kézből utánajárni annak is, hogy mit jelent, ha egy kés borotvaéles (elnézést a béna fotókért, de valahogy mindig ez van, ha én látszok rajtuk; egyébként az "epilláció" szárazon történt, és a kés éle észrevehetően gyengült a végére):

És a műszer pedig, anyám konyhájából:

Címkék: teszt zöld zebegény

A bejegyzés trackback címe:

https://lunakid.blog.hu/api/trackback/id/tr41715252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Toto_ 2010.01.31. 22:32:56

Riszpekt, soha nem merném kipróbálni az arcomon egy kés élét. :)

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.01.31. 23:20:31

@_Toto_: :) Nem olyan vészes egyébként. Mondjuk szárazon elég fájdalmas volt a bajuszt vágni, de ha a lányok bírják a gyantázást, akkor nekünk is muszáj... :)
Érdekességnek: jobbkezeseknek a bal oldalt sokkal nehezebb kezelni (a bal pofámon húztam is egy csíkot, de nem túl mélyet, sajnos, pedig csajozáskor az később milyen jól jöhetett volna... ;) ). A nyaknál (az ereknél...) arra kell figyelni, hogy minél kisebb mozdulatokkal, és lehetőleg minimális erővel húzzuk (hogy ha véletlenül megcsúszik vagy megugrik, akkor se legyen elég ereje nagyon belevágni).
Amúgy a helyes szög eltalálása a legfontosabb, amikor sikerül, olyankor szinte magától megy.

Kandabula 2010.02.01. 19:43:33

Csak jó kést érdemes venni és tartani. Könnyebb az élet a konyhában, az erdőben, a kocsmában... Viszont a jó kés nem olcsó. Azt vettem észre, hogy a jó késekkel (bármilyen is legyen) célba dobni is jobban lehet, mert a súlyelosztásuk tökéletes.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.02.01. 20:34:47

@Kandabula: Így van, általában nincsenek csodák, illetve ha vannak, azt meg is kell fizetni...

Viszont arra is érdemes odafigyelni, hogy a nagy gyártók sajnos hajlamosak egy idő után eszement módon túlárazott, és egyre "kompromisszumosabb" termékeket árulni (Pl. Cold Steel SRK kínai AUS8 acélja, vagy a San Mai III-ak vitrinekre szabott ár-érték aránya, szar nyéllel és tokkal stb.)

10 dollárért (~2000Ft, de itthon is 4-5e.!) csodát ugyan nem kap az ember, viszont lehetetlen ennyiért nagyot tévedni... Pláne, ha a linket, amit (nem véletlenül...) írtam, megnézi az ember: www.knifetest.com/forum/showthread.php?t=57. Ez a brutális kínai kés ugyanis igen csúnyán porig aláz egy csomó puccos, drága holmit. Borotválkozni persze nem ezzel fogok, de erdőben fát aprítani annál inkább!

A macheték pedig amúgy is olcsók, mert azok kb. fogyóeszközök. (A Tramontinák is nagyon jók, és még olcsóbbak is, mint ez a vékony Gerber.)

(Úton van egyébként egy BlackHawk Tatang is, és azért talán egy San Mai TrailMasterem is lesz majd egy szép napon, ha kiérdemlem... ;) )

Pong 2010.02.02. 16:04:14

Végre egy kitünő blog. Szakállvágás anyu késével pedig epikus.

Dawkins 2010.02.03. 21:31:28

Luna Kid,
hol lehet beszerezni itthon a fent említett CTD kést? Nem nagyon bírtam megtalálni semmilyen magyar webshopban.
Köszi,
D.

Csendes Gyerek · http://csendesgyerek.blog.hu 2010.02.04. 23:57:48

@Dawkins: Szia! Igen, mikor kerestem, én se találtam sehol. (Gondolom, ahány bolt, annyi néven fut.) Tök véletlenül botlottam bele mégis, később, mikor valami egész mást kerestem. (Gyanús lett egy kép, rákattintottam, és a penge hegyének az ívéről beugrott a CTD. Összehasonlítottam az eredeti fotókkal, és nem találtam különbséget... Semmi garancia, hogy ez ugyanaz, de egy olcsó kést miért hamisítanának ilyen pontosan? Persze ettől még elvileg lehetnek különféle változatai, eltérő acélokkal stb...)

Na, de a lényeg: www.army-shop-magyarorszag.hu/ (közvetlen link a késre: www.army-shop-magyarorszag.hu/index.php?productID=1607)

DE!!! A megrendelésemben két termék volt, a postai csomagban viszont már csak egy, azzal az üzenettel (amit szerencsére kívüre tettek, hogy felbontás (átvétel) előtt is el lehessen olvasni -- ami nagyon sportszerű dolog), hogy bocsánat, de a másik épp nem volt mégse raktáron, ha sikerül beszerezni, küldik azt is, további postaköltség nélkül. Hát, kíváncsi leszek, hogy látom-e valaha is...

Kandabula 2010.02.06. 15:44:37

Igazán jó kést a japánok tudnak készíteni. Már a formájuk, a kinézetük, a fogásuk szenzációs. Szerintem itthon igazi japán kést nem lehet kapni. Sajnos.

Címkék

Interaktív...

  • Csendes Gyerek: @uploader: Ööö... Tudom, ezt akkor így a Hobótól kéne kérdeznem, hogy bocsánat, de amellett, hogy a szöveg eleve önellentmondás ("[a Vadászat] olyan... (2012.08.01. 11:55) Hogyan ölj?
  • Meluzina: Már itt is ez a hülye bezzegelés, meg az önrugdalás. Látszik, hogy LMP-s voltál:-) Egyénként Belgium meg Svédország le van szarva, hogy stílusos le... (2012.08.01. 10:52) Most válik el a szar a húgytól? :-o
  • Csendes Gyerek: @FEszter: Hehe, valami rémlik, de szerintem azt még nem láttam, kösz! (2011.12.01. 15:10) Legyen Ön is scientológus!
  • Olcsi-Bolcsi: Helló Sz! Látom híres emberek lettetek :-) Az index.hu a föoldalon hozta a rolatok készült videót. Kitartás! (2011.11.18. 21:56) Vihar a biliben
  • BYS: @[INDAPASS_ERROR] *** stale user!: Érjek csak haza! Megtudod hogy hol lakik az Úristen! Börtönben, mi? Nem te voltál, átvitt, meg szimbólum? (2011.07.17. 15:52) Hazafiatlan bejegyzés
  • Csendes Gyerek: @Fehérnyúl: Bakker, hazudtam megint... Egyszerűen nem bír úgy alakulni az életem, hogy abból itt egy ilyen... folyamatos áramlást... tudjak biztosít... (2011.06.26. 12:14) Szegény embert az állam is nyúzza
  • Fehérnyúl: Ezt a bejegyzést annyira szeretem... (2010.12.21. 21:27) Titok lappang...
süti beállítások módosítása